Paris Room

The Paris room hosts conferences in French

July 2022
Judith Lewis - Speaker Search Y Paris 2022

Lessons Learned from a Mass of MigrationsIn englishExpired

Judith Lewis

Whether it is a site of 600 pages or half a million, there are lessons to be learned with each one. In this session Judith will share the crazy things she encountered and a hit list of extremely important steps to follow when approaching a website migration (an SEO QA checklist) including what to request, what to watch out for, and what (no matter what they claim) needs to be explained to the devs very clearly. ...
01 Jul
17h30 - 18h00
New York Room
Veronique Duong

Les différences entre Google et Baidu en 2022In frenchExpired

Veronique Duong

Les deux moteurs de recherche leader au monde, Google et Baidu, évoluent très rapidement. Cette conférence porte sur les évolutions récentes des deux moteurs. En 2022, Google parle des Core Web Vitals, Baidu parle de Metaverse, et est-ce que les Core Web Vitals s'appliquent chez Baidu ? ...
01 Jul
9h30 - 10h00
Paris Room
Jo Juliana Turnbull Speaker Search Y Paris 2022

How to build relationships when remote workingIn englishExpired

Jo Turnbull

One of the most important ways of integrating SEO is building good relationships with the team at your company or partners you work with (if freelance). I am going to share ways of building long lasting relationships when remote working, based on my own experience of 12 years remote working and moving to 9 different countries. ...
01 Jul
9h30 - 10h00
New York Room
Sara Moccand-Sayegh speaker Search Y Paris 2022

Astuces pour les opérateurs de recherche Google : comment obtenir des résultats de recherche plus pertinentsIn frenchExpired

Sara Moccand-Sayegh

Les opérateurs de recherche Google sont en mesure d’obtenir des résultats plus pertinents. Ils peuvent vous faire gagner beaucoup de temps lors de l’analyse de la concurrence,  des audits,  etc. Ils vous permettent par exemple d’aider à identifier des problèmes d'indexation et de contenu en double ainsi que d’obtenir des informations détaillées sur votre domaine. ...
01 Jul
10h00 - 10h30
Paris Room
Mikael Priol Speaker Search Y Paris 2022

Du Page Rank au Vecteur d’interprétation des sites : comment Google mesure t – il l’autorité d’une page aujourd’hui ?In frenchExpired

Mikael Priol

Le calcul de l'autorité d'une page a fortement évolué ces dernières années. L'importance du Page Rank (et donc des liens) dans l'algorithme de Google n'est plus à démontrer. Cependant, les dernières grosses mises à jour ont eu un impact conséquent sur la façon dont Google interprète l'autorité d'une page web. Lors de cette conférence, Mikaël Priol vous expliquera comment le vecteur d'interprétation des sites impactes significativement l'autorité des pages et donc leur classement dans la SERP. ...
01 Jul
10h30 - 11h00
Paris Room
Corinna Vorreiter speaker Search Y Paris 2022

A brief relaunch story – from spam pages to search intentIn englishExpired

Corinna Vorreiter

Our client Shoepassion moved its nine domains from Magento to Shopify + WordPress in March/April 2022. I give you an insight into the project and the successful relaunch. As a legacy, we had to contend with hundreds of "SEO" sites that were created 10-15 years ago. We had to eliminate, consolidate and move away from keyword stuffing towards search intent & meaningful keywords. ...
01 Jul
10h30 - 11h00
New York Room
Vincent Terrasi, speaker Search Y Paris 2022

Une IA pour votre SEO, une méthode inédite pour accélérer vos projets Data SEOIn frenchExpired

Vincent Terrasi

Allons droit au but, de nombreuses IA savent faire du SEO désormais, avec par exemple : trouver des solutions à des problèmes connus, répondre à des questions SEO, générer du contenu de haute qualité. Dans cette conférence, je vous propose de découvrir des outils et des cas concrets pour donner une nouvelle dimension à vos projets. Venez apprécier comment le combo humain - IA peut accélérer vos projets Data SEO. ...
01 Jul
12h00 - 12h30
Paris Room
Tomek Rudzki Speaker Search Y Paris 2022

Why Google is NOT indexing your pages?In englishExpired

Tomek Rudzki

I have tons of data showing how and why large websites don’t get fully indexed by Google. Fortune 500 companies are losing money because they fail to get their valuable pages indexed. I’m talking about indexable, unique pages that Google refuses to index. I’ve been very interested in this problem for a while now. There are now months worth of data in our database showing why these problems occur and how to address them. I think we came to some interesting conclusions looking at our data, Google’s patents, and talking to Googlers (Martin Splitt and John Mueller). ...
01 Jul
12h30 - 13h00
New York Room
Julien Deneuville Speaker Search Y Paris 2022

Evitez les “SEO Horror Stories” : mettez en place des tests SEO automatiques !In frenchExpired

Julien Deneuville

Du fichier robots.txt bloquant au Server Side Rendering qui cesse de fonctionner, nombreux sont les problèmes qui peuvent être très pénalisants pour le SEO d'un site. Les phases de recette peuvent s'avérer très chronophages, notamment dans des contextes d'intégration continue de plus en plus fréquents. Heureusement, il existe des outils et méthodes pour gagner du temps et vous permettre de vous concentrer sur l'essentiel. Tour d'horizon et retour d'expériences... ...
01 Jul
17h30 - 18h00
Paris Room
Dan Taylor Speaker Search Y Paris 2022

Getting Started With Edge SEO & Use CasesIn englishExpired

Dan Taylor

In 2018 at TechSEO Boost I spoke about using Cloudflare Workers to solve real world technical issues, and overcome platform restrictions. I was then credited with coining the term "Edge SEO". 4 years later this space has expanded with more CDNs offering Edge SEO capabilities and there are number of use cases to benefit businesses of all sizes. ...
01 Jul
14h00 - 14h30
New York Room
Jochen Mebus Speaker Search Y Paris 2022

From Mass Content to Google YMYL and EAT: The Emerging Need for a Global Content Center of ExcellenceIn englishExpired

Jochen Mebus

The requirements for successful content have developed over the years and now request more and more strategic and tactical considerations, especially from companies that operate on a global scale. This presentation outlines some of these considerations and gives recommendations, based on best practice case examples, how to position a successful content practice. ...
01 Jul
14h30 - 15h00
New York Room
Anders Hjorth speaker Search Y Paris 2022

Retail Media : La troisième vague de la publicité numériqueIn frenchExpired

Anders Hjorth

Le Retail Media représente 5 % de revenus supplémentaires pour les détaillants et les places de marché, si l'on se fie à Amazon Ads et à ses 2021 revenus comme source de référence. Retail Media est également une opportunité énorme pour les marques et les commerçants de sortir de la dépendance aux publicités Google Ads + Facebook Ads. Mais comment cela fonctionne-t-il ? Et de quoi avez-vous besoin pour réussir dans cette nouvelle vague de publicité numérique ? ...
01 Jul
14h30 - 15h00
Paris Room
Guillaume Eouzan Speaker Search Y Paris 2022

Google Ads en 2022 : tips avancés, nouveautés et bonnes pratiquesIn frenchExpired

Guillaume Eouzan

Entre la fin des mots clés en semi-large, la suppression progressive de Smart Shopping, le lancement de Performance Max ou l'évolution continuelle vers plus d'IA, Google Ads est en pleine effervescence depuis des années, et ces derniers mois plus particulièrement. Cette conférence se propose de faire un tour d'horizon de ce qu'est Google Ads en 2022 afin de permettre à l'auditeur d'en sortir avec une vision plus juste et de lui amener des pistes de réflexion pour la gestion de ses campagnes. ...
01 Jul
15h00 - 15h30
Paris Room
Giulia Panozzo Speaker Search Y Pariss 2022

Winner or Loser? Analysing your test results with Causal Impact on R StudioIn englishExpired

Giulia Panozzo

Winner or Loser? Analysing your test results with Causal Impact on R Studio’: This session is centred around the use of Causal Impact Analysis, a powerful tool to analyse test results and infer the impact of a change VS control groups. It can be used on any areas where changes in strategy need to be justified by test results first, and it’s an invaluable tool to clearly show stakeholders the impact of your team’s work. ...
01 Jul
15h00 - 15h30
New York Room
Zohra-BELMAHDI-SearchY-Paris-2022

Les coulisses de la rédaction webIn frenchExpired

Zohra Belmahdi

Agences, freelances, experts SEO, annonceurs : quelle que soit votre position, chacun vise la meilleure des positions sur le web.

Parmi les challenges : réussir à mettre en œuvre une stratégie de contenu efficace et performante. Et c’est la promesse de nombreux acteurs du web.

Dans les faits… pas si facile ! Surtout lorsqu’on doit produire un certain volume de contenu pour se démarquer, tout en offrant une réelle qualité.

Lors de cette conférence, nous allons partager avec vous nos méthodes de gestion de projet et de contrôle qualité, nos outils et nos process qui nous permettent de produire des centaines de textes par mois, à forte valeur ajoutée. Bienvenue dans les coulisses de la rédaction web.

...
01 Jul
15h30 - 16h00
Paris Room
Lisa Raehsler - Speaker Search Y Paris 2022

Next Generation Video and Search Ads SuccessIn englishExpired

Lisa Raehsler

Search Marketing is constantly growing, changing, and innovating. What are you doing to stay ahead of the competition? If you aren’t leveraging video and YouTube data in your PPC strategy yet, now is the time to start... ...
01 Jul
16h30 - 17h00
New York Room
Yagmur Simsek speaker Search Y Paris 2022

How Can SEO Content Strategy Evolve Your Startup Journey?In englishExpired

Yagmur Simsek

Getting started with an SEO content strategy for your startup is complex when you don’t know where to start. What is more complicated than starting is having no clarity on where this strategy would take to in the future, especially when you are unsure what you are precisely offering your target audience. In this talk, I will share a recent case study including a true business journey, including highlights for the impacts of well-considered SEO content strategy on organic growth and business growth and digital product development. ...
01 Jul
17h00 - 17h30
New York Room
Fabrice Canel - Speaker Search Y Paris 2022

IndexNow – Indexation instantanée dans tous les moteurs de rechercheIn frenchExpired

Fabrice Canel

IndexNow est un nouveau protocole permettant aux sites Web d'informer facilement les moteurs de recherche de la création, de la mise à jour ou de la suppression du contenu de leur site. À l'aide d'une API, une fois que les moteurs de recherche sont informés des mises à jour, ils explorent rapidement le site et reflètent les changements dans leur index et leurs résultats de recherche. ...
01 Jul
9h00 - 9h30
Paris Room
No event found!